Translation tool

luni, 9 mai 2011

YO7KRS aniversar, din YOFF-006

La mulţi ani YO7KRS! De 1 Mai am sărbătorit la Călimăneşti-Cozia

Da, am sărbătorit, pentru că în urmă cu trei ani obţineam pentru centrul din Râmnicu Vâlcea al Organizaţiei Naţionale Cercetaşii României indicativul YO7KRS (The Klub of Romanian Scouts) şi, după aproape 73 de ani, radioamatorismul cercetăşesc a renăscut şi, după un an am găsit potrivit să avem un radioclub care să participe cât se poate de activ la activitatea naţională de profil.

Am sărbătorit timp de două zile şi jumătate, mai mulţi membri ai radioclubului împreună cu prietenii noştri cei mai apropiaţi, lideri cercetaşi şi radioamatori din Râmnicu Vâlcea. Ne-am adus aminte cu plăcere de clipele frumoase petrecute împreună, de primele noastre realizări, de evenimentele pe care le-am organizat, între care Întâlnirea de Sfântul Ilie pe care anul acesta o vom organiza la Horezu, se pare că a fost o iniţiativă inspirată.

Ne face o deosebită plăcere şi este o datorie de onoare să ne reamintim că am fost încurajaţi şi sprijiniţi în demersul nostru cu mulţi ani în urmă de radioamatorii de al cele două cluburi vâlcene Chimia Râmnicu Vâlcea şi CET GOVORA şi astfel de la modestele noastre participări la JOTA cercetăşească am ajuns să fondăm un radioclub.

Au fost la Călimăneşti – Cozia membri activi ai radioclubului, Ligian-YO7GNL, Cristian-YO7HUY, Marius-YO7IJK, Ana-YO7HUX, şi subsemnatul YO7HUZ dar şi prieteni radioamatori din Râmnicu Vâlcea: Dana-YO7HKM, Relu – YO7GDG, Nelu-YO7FWA şi Camelia-YO7FHV şi pentru câteva ore şi piteştenii Cătălin-YO7GQZ impreună cu soţia.

Fiindca nu puteam veni fără echipamente şi un scop foarte precis am lucrat în programele World Flora and Fauna şi Romanian Historical Objectifs, Parcul Naţional Cozia YOFF-006, respectiv Castrul Roman Arutela codificat VL-F01 in programul românesc şi YO 05110 in programul World Castle Award (W.C.A.)

Am început să lucrăm încă din seara zilei de vineri am continuat sâmbătă 30 aprilie când de fapt am realizat cea mai mare parte a legăturilor - majoritatea în banda de 80 metri – şi am încheiat duminică 1 Mai pe la ora 7:30 UTC.

Vineri pe la ora 16:00 (ora locala) am instalat o antenă dipol, cu dimensiuni reduse, de 26 metri, după o schemă din Cartea radioamatorului de Gh. Stănciulescu, Editura Sport-Turism, Bucureşti, 1981, pag.692, dar am folosit două bobine diferite de cele din schemă, dar cu aceeaşi inductanţă. Construcţia antenei ne-a reuşit dar inconvenientul a fost că am montat-o mai jos, datorită configuraţiei terenului şi curţii locaţiei în care ne-am aflat, într-o parte chiar pe sub nişte sălcii pletoase. Trebuie să menţionez aici că locaţia a fost într-o incintă cu o cabană cu 5 camere şi sală de pensiune, terasă şi două bungalouri cu o cameră cu toate utilităţile, cu o curte destul de mare dar cu multă verdeaţă şi copaci, şi un frumos debarcader pe malul Oltului. Locaţia ne-a fost pusă la dispoziţie cu generozitate de Asociaţia de Turism Ecologic Montan EUROMONT CARPAŢI, mai bine zis de domnul Vasile Lera, preşedintele acesteia.

Să revenim la condiţiile de lucru. Am lucrat cu transceiver YAESU FT-897 cu autotunner şi microfon original dar şi un YAESU MD-100, dar nu am reuşit decât câteva legături în 40 de metri, date fiind condiţiile la care m-am referit mai sus şi propagarea foarte proastă, în valuri şi încărcarea foarte mare din atmosferă, timpul fiind noros cu ameninţări de ploaie.

A doua zi am montat o antenă dipol de 40 de metri pe un pilon telescopic şi condiţiile de propagare au fost mult mai bune, astfel ca am reuşit peste 80 de legături cu cei interesaţi de cele două programe, în mod deosebit W.F.F. De altfel prezenţa noastră a fost semnalată radioamatorilor pe DX Cluster de YO3JW-Pit, coordonatorul programului românesc YOFF căruia îi mulţumesc sincer pentru susţinere şi îndrumări. Cele mai multe QSO-uri s-au realizat în banda de 80 metri, în afară de subsemnatul lucrând şi YO7GNL, YO7FHV şi YO7HKM.

Programul reuniunii noastre a cuprins şi vizitarea celor două Sf. Mânăstiri din apropiere, Turnu şi Cozia şi o drumeţie la Castrul Roman Arutela despre care trebuie să amintim câteva lucruri. A fost ridicat în timpul domniei împăratului Hadrian, în anul 138 e.n. în apropierea drumului roman, situat pe partea stângă a Oltului, deci nu pe unde este acum şoseua, şi în apropierea unei aşezări dacice situată pe platorile de deasupra poienii Bivolari. Aici a fost cantonat un detaşament de arcaşi sirieni, originari din cetatea Palmyra, auxiliari ai armatei romane care aveau misiunea de a asigura securitatea căii de acces spre Transilvania.

Întâlnirea noastră a fost şi un bun prilej pentru a proiecta noi activităţi şi pentru a ne împărţi sarcinile - având grijă să le repartizăm şi absenţilor, pe care i-am simţit totuşi alături de noi - pentru că anul acesta va fi bogat în evenimente pentru YO7KRS: două diplome (cu indicative speciale) în lunile mai şi iulie şi încă două indicative speciale in lunile august şi septembrie şi cum spuneam la începutul articolului Intâlnirea de Sfântul Ilie din 15-17 iulie de la Horezu pe care o pregătim încă de pe acum.

Despre ce a fost la Cozia sperăm să va daţi seama când veţi vedea fotografiile realizate acolo.

Nu închei acest articol înainte de a mulţumi celor care au fost alături de noi la Cozia – vom reveni cu un nou set de fotografii - dar şi celor care ne-au felicitat cu ocazia acestei aniversări şi ne-au transmis salutări în video, la telefon şi pe calea undelor. (N.A.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu